pühapäev, 2. detsember 2018

Erasmus+ programm viib inimesi kokku!

Kuidas siis ja millega meie käisime Hispaanias. Erasmus+ andis meile sellise võimaluse. Aga see ei olnud niisama lihtne, et ah, mina tahan minna ja ma pean saama! Ei, ei. Selleks ikka tuli kirjutada motivatsiooni kiri, terve aasta olla tubli, näha vaeva ja näete- tuligi armastus.  Armastus San Sebastiani vastu.. 

Mis siis see Erasmus+ on täpsemalt saate lugeda siit! 

Kui me San Sebastiani jõudsime, siis esimestel päevadel silmasin noori, Erasmus programmi lipp käes ja seisid platsil. 

Ja kui ma salongis rääkisin, mis programmiga ma tulin siis Oriana ütles, et tema kohtus tänu sellele projektile oma praeguse mehega, kes tuli sinna Hollandist. 

Meie saime tuttavaks ühe tüdrukuga Donostiast ja ootame Teda vastu Eesti. Tekkinud ongi selline uus tutvus ja kes teab- võib olla igaveseks.

Rääkides Hollandist, siis sattusime eile sellisele situatsioonile peale, kus kaks noort kurtsid, et mitte keegi ei räägi inglise keeles! Ma siis astusin juurde ja ütlesin, et mina räägin. Ja siis ikka rääkisime, et kust keegi pärit ja miks seal jne. Tuligi välja, et oleme ühe ja sama programmiga. Andsime siis neile seal käimisteks ja tegemisteks veidi näpunäiteid ning soovisime nendele head aega! 


Kui nüüd inglise keele juurde tagasi tulla.. Siis mujal maailmas on meil seda kõvasti vaja. Ja see oskus on alati teretulnud. Kui mina ise siin alles aasta tagasi suhtlesin, aga tõesti, ainult nii palju kui mul vaja, siis tänaseks kolme nädalaga võin ma öelda- et jah,ma oskan inglise keelt ja ma ei karda rääkida. Isegi ametlik telefoni kõne sai peetud. 

San Sebastianis ja meie salongides, oli inglise keele oskusest paraku vähe kasu. Siin oleks pidanud olema meil suus Hispaania keel või Baski keel. Isegi vene keelest ei olnud palju kasu, ainult nii palju, kui selgus, et üks klient on leedukas ja teine venelanna venemaalt, siis nende omavahelisest suhtlusest sain ma aru ning nende lahkudes soovisin neile head päeva ja ootame ikka tagasi. Siis teised salongist kohe küsisid, et kas nad rääkisid head või halba.. 

See on vaid selline väike tähelepanek ning mõttelend... 

Oled noor või vanem, plaanid õppima asuda või õpid ning Sul tekib selline pakkumine, siis haara võimalusest! Elad vaid kord elus ja sellist võimalust ei pruugi mitte kunagi enam tulla.


Meie Piretiga täname Erasmus+, me täname oma kooli, me täname oma õpetajaid ja projektijuhti Karmenit. Kõige selle toetuse eest,millega saatsite meid praktikale, praktika ajal. Salonge, kes meid vastu võtsid ning Molte Albertia koolidirektrissi ja ägedat inglise keele õpetajat Olaizi💓



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar